Andrzejki 2021
23 listopada uczniowie klas I-III wzięli udział w "zabawie andrzejkowej".Ten magiczny czas był okazją do zapoznania z tradycjami andrzejkowymi.Jak każe obyczaj nie mogło zabraknąć czarów i magii. Opiekun Samorządu Uczniowskiego przybrała postać wróżki i poprowadziła wróżby andrzejkowe dla uczniów naszej szkoły. Były wróżby, zabawy i pląsy przy muzyce. Słodki poczęstunek był miłym zakończeniem zabawy.
opracowała: Marta Sujka
Warsztaty miodowe w Gminnej Bibliotece Publicznej w Strzyżewie
1 grudnia uczniowie klasy 3 oraz dzieci z grupy przedszkolnej " Słoneczka" wraz wychowaczyniami wybrali się na wycieczkę do Gminnej Biblioteki Publicznej w Strzyżewie na warsztaty miodowe. Dzieci dowiedziały się jak zrobić świeczki z wosku pszczelego oraz poznali przepis na przepyszne miodowe ciasteczka. W podziękowaniu za przeprowadzenie warsztatów wręczyły pani rysunek narysowany przez jedną z dziewczynek. Następnie pani bibliotekarka oprowadziła dzieci po bibliotece. Opowiedziała o zbiorach znajdujących się na półkach. Zapoznała z zasadami przebywania w bibliotece. Dzieci dowiedziały się co należy zrobić ,aby stać się czytelnikiem Gminnej Biblioteki w Strzyżewie.
Dziękujemy chętnym rodzicom za dowóz i odbiór dzieci.
opracowała: Marta Sujka
Projekt edukacyjny: Ekologia. Jak chronić środowisko?
Od września do grudnia 2021r. uczniowie klas 3 uczestniczyli w ciekawym projekcie edukacyjnym : Ekologia. Jak chronić środowisko? przygotowanym przez fundację Uniwersytet Dzieci. Projekt składał się z cyklu 8 lekcji powiązanych ze sobą tematycznie. Podczas realizacji projektu uczniowie rozwijali swoje kompetencje społeczne oraz poszukiwali odpowiedzi na pytania związane z ekologią: Czy ludzie mogą stopić wszystkie lodowce? Dlaczego na Ziemi jest coraz cieplej? Jak z butelek powstają bluzy polarowe? Jak być dobrym przyjacielem? Jaką rolę odgrywają drzewa w mieście? Skąd biorą się orkany? Jak wspólnie zapracować na sukces? Czy samochody ogrzewają miasta? Podczas lekcji uczniowie prowadzili obserwacje przyrodnicze. Dowiedzieli się, jak chronić środowisko i czym jest klimat. Pracowali kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom. Zajęcia pomogły im trenować kompetencje społeczne i rozszerzyły ich wiedzę przyrodniczą. Podczas lekcji pracowali w grupie wykonując doświadczenia, oglądając filmy edukacyjne, prezentacje multimedialne, słuchając mini wykładów pracowników uniwersytetów, rozwiązując quizy oraz zadania na kartach pracy. Do najciekawszych zadań mogę zaliczyć wykonaie makiety domu ekologicznego, najbardziej przyjaznego środowisku. Wszystkie działania realizowane w projekcie były okazją do trenowania myślenia, koncentracji uwagi, umiejętności radzenia sobie z emocjami, wyciągania logicznych wniosków a co za tym idzie wyrobienia nawyków ekologicznych i poszanowania przyrody. Zdobyte wiadomości i umiejętności zostały odnotowane w indeksach ( otrzymanie certyfikatu i podziękowań).
opracowała : Marta Sujka